Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Biuletyn Informacji Publicznej

Komunalny Zakład Budżetowy w Jaraczewie

Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Komunalny Zakład Budżetowy w Jaraczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://kzbjaraczewo.naszbip.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:
  • Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • niektóre z załączników mogą nie spełniać wszystkich przepisów z zakresu dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz uwzględnienia norm dostępności przez wykonawcę witryny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Wojciech Wiszniewski, adres poczty elektronicznej biuro@kzbjaraczewo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 62 740-80-03. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Budynek, w którym znajduje się Komunalny Zakład Budżetowy mieści się w Jaraczewie, przy ul. Kolejowej 9.

Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną. Do budynku prowadzi jedno wejście, znajdujące się z tyłu obiektu. Wejście główne prowadzi bezpośrednio do korytarza na parterze, brak obszaru kontroli. Wejście bez oznakowania dotykowego. Wejście główne zapewnia dostęp do budynku osobie niepełnosprawnej (brak różnicy poziomów), nie jest zabezpieczone bramkami.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Budynek posiada trzy kondygnacje (parter, 1 piętro i poddasze). Pomiędzy kondygnacjami znajdują się schody wyposażone w poręcze. Dla osób na wózkach dostępne są szerokie korytarze i pomieszczenia na parterze. Budynek nie posiada windy. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na końcu korytarza, również na parterze budynku. Toaleta wyposażona jest w uchwyty po obu stronach toalety i po prawej stronie umywalki.

Komunalny Zakład Budżetowy mieści się na parterze. Zajmuje pomieszczenia z prawej strony korytarza. Korytarze prowadzące do biur przystosowane są do poruszania się na wózkach inwalidzkich. Pierwsze drzwi pokierują nas bezpośrednio do działu księgowego zajmującego się rozliczeniami. Drugie drzwi po prawej stronie, to wejście do sekretariatu, z którego bezpośrednio możemy dostać się do gabinetu dyrektora jednostki. Pomieszczenia są zaaranżowane w sposób przewidywalny, uporządkowany, z ciągami komunikacyjnymi o szerokości 0,9 metra. Drzwi wewnętrzne, mają co najmniej szerokość 0,9 m i wysokość 2 m w świetle ościeżnicy. Drzwi na kondygnacji nie mają progów. Istnieje czytelna informacja wizualna o drogach ewakuacji w postaci piktogramów.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe. Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r., poz. 1824), osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno być złożone, w tym również z wykorzystaniem opublikowanego poniżej formularza:

  • osobiście w biurze KZB Jaraczewo, ul. Kolejowa 9
  • drogą elektroniczną na adres biuro@kzbjaraczewo.pl wraz z załączonym formularzem,
  • telefonicznie pod numerem 62 740 80 03

Pomoc tłumacza jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

Po dokonaniu zgłoszenia Komunalny Zakład Budżetowy w Jaraczewie zapewni obsługę osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Zakład poinformuje osobę uprawnioną o możliwym terminie realizacji świadczenia lub wskaże na inną formę realizacji uprawnień.

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 208
Utworzono dnia: 28.09.2022

Historia publikacji

  • 24.01.2023 14:54, Joanna Koźlik
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 14.11.2022 11:07, Administrator
    Dodanie załącznika: ZGŁOSZENIE ZAMIARU KORZYSTANIA Z POMOCY TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO.pdf
  • 14.11.2022 11:06, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności